Over het onderzoek Hoe innoveren Nederlandse organisaties op het vlak van Artificiële Intelligentie (AI)? Op welke manier gebruiken zij AI bij het vormgeven van hun bedrijfsactiviteiten? Welke competenties spelen een centrale rol bij het succesvol inzetten van AI? Om deze en andere vragen te beantwoorden voert het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met Blue Field Agency de Nationale AI-Benchmark 2024 uit. In de benchmark beantwoorden leidinggevenden en bestuurders vragen over innovatie, AI, investeringen, en bedrijfsprestaties. Het voornaamste thema dat de benchmark behandelt is AI. Wij definiëren AI als volgt: ‘het vermogen van een systeem om externe data te interpreteren, van deze data te leren, en hetgeen het van deze data leert te gebruiken om zich op flexibele wijze aan te passen aan taakomgevingen’. Voorbeelden van technologieën die hier onder vallen zijn machine learning, patroon- of gezichtsherkenning, robot-ondersteunde procesautomatisering (RPA), virtual agents of chatbots (bijv. ChatGPT), data mining, deep learning, service robots, en autonome voertuigen. Uw gegevens zijn in veilige handen Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 10 à 15 minuten. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. In openbare publicaties of artikelen zullen nooit tot individuele personen of organisaties herleidbare uitkomsten opgenomen worden. Uw contactgegevens worden alleen gebruikt om de uitkomsten van de benchmark met uw organisatie te delen. U kunt ons later altijd nog vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen. Gebruik daarvoor bij voorkeur het contactformulier. Wat levert deelname u op?
Namens het onderzoeksteam en uw eigen organisatie alvast hartelijk dank voor uw deelname!
|